2022./2023. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
2022./2023. mācību gada EKO tēma: enerģija
Ekoskolas mērķi:
• Pievērst izglītojamo uzmanību enerģijas ražošanas un izmantošanas saistībai ar vides problēmām.
• Likt izglītojamiem apzināties saistību starp enerģijas izmantošanu un finansēm.
• Parādīt, ka pasākumi, kas neprasa lielus finansiālus ieguldījumus, arī ir efektīvi un ietaupa gan enerģiju, gan arī finanses.
• Izpētīt un apsvērt alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu.
Mācību satura uzdevumi:
• Sekmēt priekšstatus par enerģiju, tās nozīmi, iegūšanu, pārveidošanu, izmantošanu un par šo procesu sekām.
• Sekmēt vienkāršus priekšstatus par atjaunojamiem un neatjaunojamiem dabas resursiem.
• Veicināt priekšstatus par uzlabotu energoefektīvu tehnoloģiju izmantošanas nozīmi.
• Rosināt taupīgi/efektīvi izmantot enerģiju.
Sasniedzamie rezultāti:
- Izglītojamie iepazīstas un izpēta ierīces, kas patērē ikdienā enerģiju.
- Iepazīstas ar dažādiem enerģijas veidiem- ūdens, saules baterijas, saule, vējš, krītošs ūdens.
- “enerģijas bosi” grupās sekos līdzi, kā tiek taupīti dabas resursi.
2021./2022. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
2021./2022. mācību gada tēma: ūdens
Ekoskolas mērķi
- Veidot izpratni par ūdens ciklu un saldūdens resursiem, to nozīmi dabā un cilvēku labklājībā.
- Popularizēt ieradumus, kas samazina ūdens patēriņu skolā un mājās.
- Nodrošināt, ka skolā nerodas ūdens zudumi tehnisku problēmu dēļ, ja iespējams – biežāk izmantot lietus ūdeni.
- Pārliecināties, ka skolas notekūdeņi nepiesārņo dabu, un pēc iespējas pāriet uz dabīgu sadzīves ķīmiju.
Izglītības iestādes izvirzītie sasniedzamie rezultāti.
- puķu dobju un citu apstādījumu laistīšanai izmantosim lietus ūdeni;
- atbildīgie grupās sekos līdzi, lai tiek taupīti un ekonomēti ūdens resursi;
- izmantosim ūdeni dzeršanai no krāna:
- ūdens resursu taupīšana iestādē ir katra cilvēka atbildība un attieksme.
2020./2021. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
2020./2021. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
Gada tēma: Bioloģiskā daudzveidība
Ekoskolas mērķi
- Gada projekts, sadarbībā ar vecākiem "Aizved mani uz ...". Katru mēnesi ekopadome aicina visu grupu vecākus ar izglītojamiem doties pētīt bioloģisko daudzveidību. Vecāks ar izglītojamo izpilda doto uzdevumu, nofotografējas un nosūtīs fotogrāfiju skolotājai, lai varētu pārrunāt, ko iepazinuši un izpētījuši.
- Izveidot "Kukaiņu viesnīcu", lai iepazītu kukaiņu daudzveidību.
- Izveidot komposta kaudzi, lai būtu kur likt lapas un zāli, kā arī izpētīt tajā dzīvojošos kukaiņus.
- Izveidot puķu/ dārzeņu/garšaugu kastes laukā, lai izglītojamie, kopā ar skolotāju, sētu, audzētu , koptu un novāktu ražu.
Mācību mērķi
- Veiciniet izpratni par to, kas ir bioloģiskā daudzveidība. Kāda ir tās nozīme?
- Ieinteresēt skolēnus iepazīt un izzināt dabas vērtības dažādos līmeņos.
- Iepazīstināt skolēnus ar galvenajiem iemesliem, kādēļ pasaulē izzūd dabas daudzveidība.
- Mazināt dzīvesveida ieradumus, kas veicina bioloģiskās daudzveidības izzušanas galvenos iemeslus.
- Atrast jaunus veidus, kā izmantot skolas apkārtni dabas vērtību izzināšanā.
- Aizsargāt un palielināt bioloģisko daudzveidību skolas apkārtnē, pēc iespējas saglabājot dabiskās dzīvotnes un ieviešot vērtīgus dabas elementus.
Sasniegtais rezultāts.
2019./2020. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
2019./2020. mācību gada plānotās aktivitātes, pasākumi un akcijas.
Gada tēma: MEŽS
Ekoskolas mērķi:
- Veidot izpratni par meža lomu dabā un cilvēku dzīvē (mājas augiem, dzīvniekiem, atpūta un arī resursi cilvēkiem).
- Izmantot apkārtnē esošos mežus ( vai tikai atsevišķus kokus) mācībās un praktiskajās nodarbībās.
- Veicināt skolēnu interesi par mežu kā aizraujošu vidi atpūtai, hobijiem, mācībām un sportam ikdienā.
- Rīkoties atbildīgi pret meža resursiem – saglabājot bioloģisko daudzveidību, taupot papīru u.c.
Mācību mērķi
Skolēni var:
- Pētīt mežu tuvējā apkārtnē un iepazīt dažādas tajā mītošās augu un dzīvnieku sugas.;
- Pētīt mežu kā ekosistēmu, izpētīt bioloģisko daudzveidību tajā, pastāvošās mijiedarbības un interesantus faktus.;
- Izpētīt mežu vēsturisko izplatību PII apkārtnē, meklēt izmaiņu iemeslus.;
- Gūt pamata zināšanas, kā cilvēks izmanto mežu? Kā varam saimniekot atbildīgi un samazināt sliktās sekas, kas rodas dabā? Kādas problēmas pastāv pašreizējā mežu apsaimniekošanas praksē? Kā tās varētu risināt?;
- Izzināt par tropu lietus mežu izciršanas iemesliem citur pasaulē. Apkopot un popularizēt ieradumus, kas mazina pieprasījumu pēc to izciršanas.;
- Veidot mākslas darbus, izmantojot dabas materiālus.;
- Izprast meža ietekmi uz klimatu.
Iestādes EKO aktivitātes var apskatīt PII tīmekļa vietnē: www.lpii-kapecitis.lv.
Pastaigā uz Liepājas ezeru.
Baudot skaisti saulainās rudens dienas, mazie rūķīši devās ārpus pirmsskolas izglītības iestādes telpām - pastaigā pa mikrorajonu! Šoreiz uz putnu vērošanas torni. Pastaigas laikā pievērsām uzmanību košajai dabai mums apkārt, vērojām kokus, krūmus un kādu rudens puķi. Skaistākās un košākās rudens lapas nesām uz bērnudārzu, veidojām herbāriju, lai ziemā varam atcerēties rudens košumu. Esot putnu vērošanas tornī, rūķīšu acīm pavērās pasakains skats - kādi plašumi, saule un vējš, kā jau Liepājā! Rūķīši redzēja motorlaivu, airu laivu, pīles un gulbjus. Dažs pat atrada Liepājas reģionālo slimnīcu un kāds arī savu māju. Skaisti rudenī!
Ŗūķīši dodas uz Liepājas autoostu.
Kādā skaistā rudens dienā Rūķīši devās izbraucienā ar autobusu uz Liepājas autoostu. Ekskursijas mērķis bija iepazīt pilsētas transportu, apskatīt autobusu un vilcienu mazliet tuvāk. Tas tik bija prieks, kad tika ieraudzīts vilciens tuvumā - cik daudz vagonu vilcienam, cik daudz jautājumu, ko vagonos pārvadā! Izrādījās, ka lielākā daļa mazo rūķīšu nav braukuši ar vilcienu, bet to ir iespējams realizēt. Rūķīši tagad zina, kur var nopirkt biļeti braucienam arī kādā starppilsētu autobusā. Pēc kārtīgas izzinošās ekskursijas, bērni devās izpriecāties uz rotaļu laukumu. Skaistas emocijas, skaista diena!
Mazie kāpēcīši ar velo.
Rudenī kāpēcīši aktīvi darbojās un organizēja sportiskus rītus ar velosipēdiem. Visi bērni ieradās dārziņā ar velosipēdiem, neaizmirstot par drošību, jo līdzi bija arī ķiveres. Kāpēcīšiem bija iespēja piedalīties dažādās stafetēs, varēja pārvietoties pa bērnudārza teritoriju un ārpus bērnudārza teritorijas ar velosipēdu, ievērojot noteikumus. Bērni bija ļoti priecīgi par mazliet savādāku ikdienu. Noskaidrojām, ka ar velosipēdu patīk braukt visiem kāpēcīšiem.
Pūcīšu grupas bērni, aktualizējot riteņbraukšanu, aicināja arī pūcīšu vecākus ņemt dalību un pievienoties kopīgā izbraucienā pa mikrorajonu ar velosipēdiem.
Aktualizējam "zaļo" transportu
Kādā skaistā rudens dienā mūsu skolotājas aicināja ikvienu Kāpēcītī piedalīties aptaujā, lai izveidotu iestādes statistiku, kā mūsu bērni nokļūst izglītības iestādē – nākot ar kājām, braucot ar velosipēdu, sabiedrisko transportu vai auto. Izrādījās, ka lielākā daļa kāpēcīšu uz dārziņu atbrauc ar automašīnu, daļa nāk ar kājām, bet daži izmanto velosipēdu un sabiedrisko transportu. Katrs, kurš ieradās ar automašīnu, lai būtu izkustējies un možs no rīta, sporta laukumā veica divus soda apļu skrējiens, bet tas, kurš ieradās uz dārziņu ar sabiedrisko transportu, velosipēdu vai kājām, nopelnīja gardu ābolu. Līdz pavasarim centīsimies mūsu statistiku uzlabot, aktualizējot „zaļos” transporta līdzekļus, kuri ir dabai draudzīgāki!
"Kāpēcīši" sakopj pludmali.
Vasaras izskaņā Kāpēcīši ņēma dalību Vides izglītības fonda un kampaņas „Mana jūra” rīkotajā iniciatīvā Piekrastes Tīrrade, kurā aicināja ikvienu pievienoties un kopīgiem spēkiem sakopt pludmali. Skaisti dzīvot sakoptā vidē! Spītējot lietum un vējam, darboties gribētāju bija gana daudz! Labs darbiņš, kas labi padarīts!
2018./2019 mācību gada plānotās EKO aktivitātes, akcijas pasākumi.
Arī šajā mācību gadā turpinām darbību Eko skolas programmā un izvirzam šajā mācību gadā šādus uzdevumus:
- Veicināt vienkāršus priekšstatus par transporta līdzekļu darbību, īpašu uzmanību pievēršot videi draudzīgam transportam.
- Sekmēt priekšstatus par satiksmes un transporta līdzekļu uzmantošanas ietekmi uz vidi un cilvēku dzīves kvalitāti.
- Karjeras izglītības veicināšana, iepazīstinot izglītojamos ar dažādiem transporta līdzekļiem un to veidiem.
- Rosināt videi un veselībai draudzīgu rīcību, izvēloties videi draudzīgus pārvietošanās veidus.