Aktivitātes svaigā gaisā
Klāt ir vasara, ko bērni ir gaidījuši ar lielu nepacietību un prieku. Laiks, kad lielāko dienas daļu var pavadīt ārā, rotaļājoties. Tieši šādā veidā bērns neapzināti var attīstīt daudz svarīgu maņu un funkciju, kas nepieciešamas kā runas un valodas, tā arī vispārējās attīstības veicināšanai.
Piedāvāju dažus vingrinājumus rotaļām svaigā gaisā :)
Smalkās motorikas attīstīšanai:
- būvēt smilšu pilis jūras krastā;
- lasīt akmentiņus, gliemežvākus jūras krastā (no tiem uztaisīt savu burtiņu, sagrupēt tos vairākās kaudzītēs – lielie un mazie, veidot no tiem celiņu, auto trasi u.c.;
- ar pirkstiņkrāsām zīmēt puķītes, kukainīšus, dzīvniekus, u.c.;
- ar krītiņiem zīmēt uz asfalta;
- pīt ziedu vainadziņus;
- šķirot pupiņas vairākos traukos;
- no salasītiem dabas materiāliem (akmentiņi, gliemežvāki, pieneņu galviņas) izveidot savu gleznu;
- iepazīt sausu un slapju smilšu īpašības. Sausas smiltis salej ar ūdeni no lejkannas un cep smilšu kūkas, grezno ar dažādām lapiņām, zālītēm, puķītēm;
- bērt ar lāpstiņu smiltis spainīšos;
- izmantojot vienreizlietojamos papīra traukus, aplicēt sauli, puķi;
- izveidot saulīti no dzijas kamoliņa, iesprauž noteikta skaita stariņus (ar dzeltenu dziju aptītus zariņus vai parastās stieplītes);
- no krāsainiem makaroniem izveidot krelles.
Elpošanas, pūšanas vingrinājumi:
- pūst pieneņpūkas;
- pūst burbuļus (pēc iespējas lielākus un, cik daudz var);
- nepieciešama bļoda ar ūdeni un papīra kuģītis. Uz bļodas malām piestiprināti krāsaini aplīši, kuri apzīmē ostas. Bērns lēni un ilgstoši izelpojot iepūš kuģīti noteiktā ostā.
- pūst diegā iekārtu papīra putniņu, puķīti, tauriņu, u.c.;
- ar salmiņu pūst burbuļus ūdens glāzē.
Dzirdes uztveres attīstīšanas vingrinājumi:
- spēle “Klusie telefoni”;
- saklausīt apkārtnē esošās skaņas. Pastāstīt par tām;
- spēle “Dari tāpat!” – pieaugušais ar akmentiņu (vai citu priekšmetu) izsit ritmu (tuk, tuk tuk, tuk tuk tuk, u.tml.), bērns atkārto dzirdēto.
Lūpu un mēles vingrinājumi:
- izstiept lūpas uz priekšu un noturēt uz tām uzliktu salmiņu, zīmuli, u.c;
- dot bučas mammai, tētim, vecvecākiem;
- ar mēli nolaizīt lūpas ar apļveida kustībām pēc ogu, saldējuma ēšanas;
- uz platas mēles uzlikt konfektes gabaliņu, melleni vai citu ogu. Noturēt to, nekustinot mēli;
- uzlikt uz mēles konfektes gabaliņu, melleni vai citu odziņu. Pakustināt mēli pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz leju tā, lai oga nenokristu;
- atdarināt, kā skan zirdziņa pakavi (paklakšķināt mēli).
Ikvienas rotaļas laikā, ko pavadīsiet kopā ar bērnu, tiks paplašināts viņa vārdu krājums, pilnveidotas stāstītprasmes un dialoga veidošanas iemaņas, kā arī attīstītas gramatiskās funkcijas,
BET
pats galvenais → veidosies pozitīvs emocionālais kontakts
Pavadīsim vairāk laiku kopā ar saviem bērniem,
būsim klātesoši!
Lai visiem saulaina un piepildīta vasara!
Sagatavoja logopēde Laura Ronkaite