• Par mums
    • Kontakti
    • EKO skola
    • Pasākumi
    • Logopēda ieteikumi
      • Priekšnoteikumi runas un valodas attīstībai
      • Kas ir logopēds?
      • Dislālija
      • Sigmatisms
      • Fonemātiskā dzirde
      • Smalkā motorika
      • Jautrie vingrinājumi
    • Kāpēcīša himna
    • Lepojamies
    • Interešu izglītība
      • Tautas deju pulciņš
      • Ansamblis "Dziedošās podziņas"
    • Īstenotie projekti
    • Iepirkumi
    • Biedrība "ZELTA ODZIŅA"
    • Privātuma politika
    • Dokumenti
      • Normatīvie akti
      • Pašnovērtējuma ziņojums
    • Galerijas

    Fonemātiskā dzirde

    VINGRINĀJUMI FONEMĀTISKĀS DZIRDES ATTĪSTĪŠANAI

    Fonemātiskā dzirde ir spēja saklausīt, atšķirt un izdalīt no vārda dažādas valodas skaņas. Fonemātiskās dzirdes pilnvērtīga attīstība nodrošina veiksmīgu rakstu valodas apguves procesu.

    Kas notiek, ja bērnam ir grūtības fonemātisko procesu apguvē?

    Bērnam rodas grūtības pēc dzirdes atšķirt skaņas. Tad novēro, ka bērns jauc vai aizstāj skaņas (balsīgie – nebalsīgie līdzskaņi, cietie – mīkstie līdzskaņi, īsie – garie patskaņi). Ja traucējumi netiek laicīgi novērsti, tad vēlāk bērnam var rasties grūtības rakstīšanas un lasīšanas apguvē.

     

    PADOMI, KĀ VEICINĀT FONEMĀTISKĀS DZIRDES ATTĪSTĪBU:

    1)   Noteikt, ar kādu skaņu sākas vārds - LĀCIS – L

    2)   Noteikt skaņas atrašanās vietu vārdā (sākumā, vidū, beigās) – vārdā LĀCIS skaņa “L” atrodas sākumā

    3)   Vingrināties saklausīt vārdu pa skaņām (U – P – E = UPE)

    4)   Sadalīt pašam vārdu pa skaņām (AKA= A – K – A)

    5)   Vingrināties patstāvīgi uzrakstīt vārdus.


    Izstrādātājs © 2012 IT Līderis